Run

Najkontraverznija i najbolja izložba

subota, 03.09.2005. u 10:22

Njemac Gunther von Hagens nije niti slikar niti kipar, no njegove su izložbe, bar meni, daleko zanimljivije od izložbi njegovih svjetski poznatih sunarodnjaka. Naime, Gunther je idejni kreator izložbi Body Worlds 1 i Body Worlds 2. Kao što pretpostavljate iz naziva, ne radi se o dosadnim slikama, radi se o vrlo zanimljivoj izložbi ljudskih tijela.U Svijetu se piše o kontraverzama te izložbe, jer naravno javili su se mnogi kojima je to bilo fuj, bljak i nemoralno, a cijelu izložbu smatraju unakazivanjem i pogrdnim prikazivanjem mrtvog ljudskog tijela. O čemu se zapravo radi? Na izložbi je izloženo 200-tinjak izložbenih primjeraka (ljudskih tijela), koji su naravno za života potpisali donaciju svoga tijela u znanstvene svrhe, i Gunther ih je svojom posebnom metodom plastificiranja uspio sačuvati od propadanja. Uglavnom, izložbeni primjerci su bez kože tako se na svakom od njih može vidjeti nešto drugo, a cilj je izložbe samo jedan-naučiti nešto više o zdravlju i vidjeti ono što nikada nećete moći vidjeti. Ne bih ni pisao o toj izložbi da nisam proljetos, za mog posjeta Clevelandu, bio baš na Body Worlds 2 izložbi, koja je btw tamo izložena još samo dva tjedna, pa ako ste u prolazu-ne propustite je posjetiti. Prvi izložak na izložbi je ljudski kostur, mislio sam ništa novo, vidio sam to sto puta, no sve što sam dalje imao prilike vidjeti je ono što eventualno mogu vidjeti samo kirurzi u operacijskoj sali.
Na svim tijelima je napravljen neki polupresijek tako da možete nagnuti glavu i zaviriti ispod rebara i vidjeti srce, pluća, arterije, vene, i sve to naravno u prirodnoj veličini. Iako je moje medicinsko obrazovanje blizu ništice, dovoljno sam znao da bih aktivno moga pratiti izložbu. Meni je super bilo ,recimo, vidjeti kako se iz mozga spušta leđna moždina, smještena ispod kralježnice, koja ovako laički izgleda poput par spojenih špagica. Gledao sam to i zamišljao si kako to naši životi ovise o toj "špagici". Neki su organi, čak bi se usudio reći gotovo svi:srce, pluća, jetra, bubrezi, mozak... izdvojeni posebno u vitrine. U vitrinama se moglo usporediti kako izgleda na srce čovjeka koji je imao srčani udar za razliku od zdravog srca, ili pak kako izgledaju pluća strastvenog pušaća, pluća nepušaća ili pak pluća koju izjeda rak. No složili smo se svi, najzanimljivije (nekima i najkontraverznije), bilo je gledati u rađanje života. Tako je naime nazvan stol na kojem se nalazi nekih 6 prozirnih, malo većih epruveta, a u svakoj od njih se nalazio fetus. Raspoređene su po starosti fetusa, tako da se u prvoj epruveti, koja je napunjena tekućinom, ništa ne vidi, a u njoj je fetus star tek par tjedana. U posljednoj je, čini mi se star nekih 4 mjeseca. Također se može vidjeti majka sa djetetom u utrobi(naravno trbuh je otvoren), u ležećem i u stajaćem položaju. Iako nisam nigdje vidio natpis čini mi logično pomisliti kako su svi izložbeni primjerci bili ljudi koji su umrli bilo nesrećom, bolesti ili pak priprodnom smrću, ali bilo mi je žao tih malih fetusića. I tako, iako nisam neki kulturnjak koji voli zalaziti na izložbe, odlazak na ovu stvarno je nešto posebno... Slikanje je strogo zabranjeno, a slike koje prilažem ipak sam uspio pronaći... Ako ste u Chicagu ili Clevelandu, požurite jer izložba traje još malo, a ako ste blizu Philadelphije ili Toronta, onda pričekajte jer kod vas tek dolazi...
A ako ste u Europi, pričekajte, doći će i do vas.